och du & jag håller andan och håller händer i språnget

2012-07-06     17:32:59
Då var det dags igen, bloggdags. Skulle gissa på att detta är blogg nummer 4876382 eller någonting sånt i ordningen. Och mina tankar är ungefär likadana som varje gång jag tryckt på den där skapa bloggen-knappen. Fett taggad till att göra designen, till att skriva - allt det där som har med bloggande att göra. Sedan slås man av paniken. Hur fan ska bloggen se ut? Kommer jag ha något vettigt att skriva om? Kommer folk uppskatta det jag gör eller bara tycka jag är irriterande för att jag publicerar länkar på facebook hela tiden?
 
Jag vet inte varför jag gör det här. Vill komma med ursäkten att det är för att människor tjatat på mig "Veronica du har lovat mig att starta en blogg", "Veronica snälla kan inte du starta en blogg!", "Veronica du borde skaffa en blogg!", men helt ärligt är det inte där svaret ligger. Saken är den är att jag inte har något riktigt svar, men jag hoppas det blir lite roligt i alla fall. Annars kommer det sluta med att jag inte skriver något på ett år och sedan startar upp blogg nummer 4876383, med exakt samma tankar, förhoppningar och öde.
 
Jag heter i alla fall Veronica, jag är 16 år men föredrar att säga "snart 17" för det låter äldre och coolare.
 
Jag är ursprungligen från en by mitt i Sverige (men som hör och häpna ligger i Norrland!). Byn heter Alsen och ligger utanför Östersund och är jättefin. Dock så bor jag nu i Malmö som följd av en impulsansökan till ett gymnasium i Lund. Här läser jag Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktning Beteendevetenskap med internationell profil - coolt, eller hur? I vardagen säger jag dock bara Beteende internationell eftersom det är lättare att säga. Här i Skåne spenderar jag livet med världens finaste vänner och världens finaste pojkvän. Pojkvännen heter Max, han är snygg som fan och alldeles, alldeles underbar.
 
Jag gillar politik och är stolt-som-in-i-helvete socialdemokrat. Gillar också att fotografera och jag kör Nikon. Musikväg är Beatles bäst i hela världen, men alternativt och indie och sånt hipstergrejs går också väldigt bra.
 
Nu ska jag publicera detta inlägg på facebook så hörs vi senare någon gång, puss!


Kommentarer
Skickat av: Din allra mest älskade vän (a) Nä, det är bara Marie..
2012-07-06    22:57:38

Jag kommer följa din blogg slaviskt Veronica! Keep on blogging! :D du skriver ju bra också så det är lite trevlig läsning :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback